Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

ψωμακι γλυκο σαν αρτος...


Παντα οταν μου πετυχενει μια συνταγη / αλχημια ειμαι πολυ χαρουμενη... ετσι και σημερα...
Φτιαχνοντας τα κλασσικα μου καρβελακια, μου τριβιλιζε το μυαλο η ιδεα - συμβουλη του Κου Σακη Μπ. ( με την ευκαιρια ενα μεγαλο ευχαριστω)   "στο νερο που βαζεις στο ψωμακι βραζεις το αγαπημενο σου μυρωδικο....".Κοιταζα τα μπαχαρικα μου , κοιταζα τα μυρωδικα μου... γλυκανισο δεν ειχα  που μ αρεσει, ουτε κιμινο για ψωμι πικαντικο... ειχα ομως Σμυρνιο (χ.γλ)- κανελα, γαρυφαλο κλπ... σκεφτηκα λοιπον να κρατησω λιγο αλευρι στην ακρη και να πειραματιστω φτιαγχοντας ενα ψωμακι γλυκο... κατα νου ειχα την γευση του αρτου που φτιαχνουν στην Λευκαδα και που ειναι η μονη γευση ζυμωτου που μ αρεσει... ιδου λοιπον τα υλικα και η διαδικασια ....

- 250 αλευρι (schar  Β)
- ενα φακελακι μαγια χ.γλ
- 2 κουταλιες μπεικιν χ.γλ (bezgluten)
- 4 κουταλιες  ζαχαρη
- 150 γρ νερο
- 2 κουταλιες σμυρνιο ή κανελογαρυφαλα τριμμενα (χωρις γλουτενη)
- 50 γρ γαλα
- 1 κουτ. ξυδι χ γλ.
- 1 κουταλακι αλατι
- ζαχαρη αχνη (προσοχη δεν είναι ολες ελευθερες γλουτενης) -HAI
Σε ένα μπολ κοσκινιζω αλευρι – μπεικιν- αλατι και μια κουταλιτσα ζαχαρη.
Ζεσταινω –χλιαρο το νερο- και μεσα του δυαλυω την  ζαχαρη, το σμυρνιο ή τα αλλα μυρωδικα, το γαλα και τελος το ξυδι. Προσθετω την μαγια , ανεκατευω καλα και περιμενω γυρω στα 5 λεπτα.
Προσθετω το υγρο μειγμα στο αλευρι και ζυμωνω. Αναλογα προσθετω αλευρι ή νερο ώστε  η ζυμη να είναι και σφιχτη και ελαστικη.
Ζυμωνω ένα καρβελακι και το βαζω σε βουτηρωμενο στρογγυλο ταψακι.
Ψηνω σε προθερμασμενο στους 180 για περιπου 45 λεπτα.
Όταν κρυωσει πασπαλιζω με την αχνη.

Υ.γ. το στρογγυλο ταψακι το εβαλα μεσα στο μεγαλο ταψι του φουρνου το οποιο ηταν μισογεματο από νερο..δεν ξερω αν επαιξε ρολο στο ψησιμο απλα δεν ειχα άλλη σχαρα ελευθερη και για να μην αρπαξει ο πατος προσθεσα το νερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου